RAKET SA INSURANCE
Nagbaha ang mga reklamo nga nadawat sa Arangkada sa DYAB Abante Bisaya mahitungod sa bag-ong mga paagi sa pipila ka insurance companies pagdani og mga kliyente. Ang ilang gihimo mao ang pagpanawag ni bisan kinsa nga nalista sa telephone directory aron pahibaw-on nga nakadaog og gikan sa P25,000 ngadto sa P100,000 nga accident ug health insurance. Aron makobra ang daog, ang gitawgan kinahanglan nga moadto sa kompaniya aron pagpirma sa gikinahanglang mga dokumento.
Apan, inay daog, lit-ag maoy nagpaabot sa mga biktima. Inig abot nila sa buhatan, tanyagan sila og laing insurance packages nga mas mahalon ug dihadiha dayon kumbinsihon sa pagsugod na pagbayad. Ang mga modiretso lang og hatag sa ilang credit cards mas makaluluoy—dunay pipila ka mga kaso nga gi-swipe nang ilang cards wa pa gani sila hingpit nga makasabot unsay ilang gipirmahan.
-o0o-
Dakong binuang ning gihimo sa pipila ka insurance companies. Sama ra nga ilang giilad ang mga kliyente nga ilang gipaadto sa ilang mga buhatan. Naaghat ang kasagaran sa mga biktima pagbiya sa ilang mga panimay, paglaktaw sa uban nilang mga lakaw, pagplite sa sakyanan ug paghago sa pagbiyahe tungod sa saad nga libreng insurance coverage.
Kay kon gitug-anan pa ang mga biktima sa telemarketers sa tinuod nga nagpaabot nila—gamitoy kaayong accident ug health insurance bugti sa pagkuha sa gisagolan-og-lipatlipat nga mas mahalong policies—mas daghan tingaling langaw ang masaag sa ilang mga buhatan kay sa mga kliyente nga nag-apas sa libreng garantiya ang ilang kaugmaon.
Way kalainan ang gihimo sa pipila ka insurance companies sa binuang sa gikaintapang mga tindahan nga kadaghan na isumbong sa DTI apan wa pa gyod mabadlong: Manawag sab aron pagpahibawo sa mga konsumidor nga nakadaog sa ilang produkto apan makuha lang ang daog kon mopalit una sa lain nilang produkto nga mas mahalon ug gipaburot na pag-ayong presyo.
-o0o-
Nitiyabaw ang lehitimong insurance companies nga ang among pagsibya sa mga reklamo batok sa pipila nga nagbinuang makapaduhig sa kinabag-an nga nagtinarung pag-edukar sa katawhan sa kamahinungdanon sa pagtigom alang sa umaabot nga mga panginahanglan. Nakasabot ko sa ilang kahimtang. Apan mas dako ang kadaot nga mamugna kon amo lang yak-an ug isnabon ang makiangayong mga reklamo sa inosenteng mga biktima.
Ambot tungod ba sa mas higpit nang kumpetinsiya, o kay mas daghan nang insurance companies, o tungod lang sa kalugak sa pagpatuman sa mga lagda, mas daghan nang nailad sa mga kompaniya nga maayo lang mangolekta apan mora nang tagulilong kon duna nay mga bayranan. Inay magpaabot kanus-a mokihol ang Insurance Commission (IC), ang ligdong nga mga haligi sa industriya angayng magtinabangay pagbisto sa badlungon nilang kaubanan ug pagtabang pagtudlo sa katawhan aron nga wa nay lain nga matulis sa atubangan. [30] leo_lastimosa@abs-cbn.com