REBOLUSYON SA MEDIA
Dayong tapos karong tuiga, naapsan nang kita sa naandang mga sibyaanan sa radyo sa ilang mga karibal sa internet. Ang radyo nisunod lang hinuon sa mga pamantalaan nga maoy unang gilamoy sa worldwide web. Ang telebisyon maoy sunod nga biktima ning dakong gubat tali sa bag-o ug karaang media.
Mao ni ang nahitabo karon sa Estados Unidos ug ubang malambuong kanasuran sa kalibotan. Nga makagamit na sa internet ang kinabag-an sa mga molupyo. Di pa ni mahitabo dinhi sa ato. Nga 20% pa lang ang may access sa net. Apan tungod sa paspas ug higanteng layat sa teknolohiya, nga nakapabarato na sa personal computers ug nakapalapad na sa libre o baratong internet connection, di na magdugay nga mosunod sab ta.
-o0o-
Apan ang karaang media, o ang pipila nila, di na inutil batok sa bag-ong media. Lahi niadto nga nagpada sa ilang garbo ug pagtuo nga kiat-kiat lang sa mga batan-on ang internet, ug nga moabot rang panahon nga pul-an sila sa bag-o ug taphawng teknolohiya, ang mga pangu sa karaang media nakamatngon nga di na kapugngan ug busa angayng kuyogan ang rebolusyon.
Gisuyop sa net ang advertisers sa karaang media kay samtang way garantiya nga gitan-aw, gipaminaw ug gibasa ang advertisements sa tradisyonal nga telebisyon, radyo ug pamantalaan nga ilang gibayran og minilyon ka dolyar, mobayad lang sa ilang ads sa net kon may mo-click ug makaila pa gyod sila babaye o lalaki ba, pilay edad ug asa nagpuyo ang na-interes sa ilang mga produkto ug serbisyo.
Maong ang dag-anan sa karaang media mao ang pagkabayo sa bag-ong media.
-o0o-
Ang higanteng mga pamantalaan ug radio networks sa US, gawas nga nanangtang sa ilang mga kawani, nipalambo sa ilang presensiya sa web. Gi-upload nang ilang mga sinuwat ug mga programa aron pag-apas sa ilang mga tigbasa ug mga tigpaminaw nga mas nalingaw na sa net ug sa bag-ong mga konsumidor sa You Tube, Google ug Facebook nga wa nang kaila nila.
Uban ang paglaom nga ang advertisers, apil nang bag-ong mga kompaniya nga nidako pag-ayo tungod sa internet, makumbinser nga ang ilang nasuwayan nang mga produkto sa kasayuran ug kalingawan mao gihapoy labing madanihon, bisan sa web.
-o0o-
Sa bag-ong media, ang konsumidor maoy hari. Siyay magbuot unsay kanta, balita, o programa nga paminawon, kanus-a ug sa unsang paagi----sa website, podcast, email, chat, text, o aggregator ba.
Maong alang namo sa radyo, ang pag-upload sa live audio stream sa among sibya di na paigo. Kinahanglan na ming mag-podcast aron mapaminaw ang among mga programa bisan unsang orasa. Ang among advertisers kinahanglan na sang edukahon nga mas madanihon ang nagsayaw-sayaw nilang logo sa among website kay sa naandang commercials, bisan kon si Peter Musngi pay nag-voice. [30] leo_lastimosa@abs-cbn.com